Träning för Lotta B.

 Igår red jag privatlektion för Lotta B det var väldigt nyttigt för mig och Pumba. Först så tränade vi på att få henne mjuk och följsam med bakdelen, så då började hon att gå i form. Efter det galopperade jag igång henne lite grann snacka om att hon var mjuk sån sjukt skön känsla. Sen började jag hoppa fram på små hinder på långsidan tränade lite olika avstånd. från 4 till 6 galoppsprång, var väldigt nyttig och Pumba lyssnade jätte bra. Sen höjde hon typ till 90cm och då hoppade vi på 4 galoppsprång och tänkte på att hoppa av rätt och räkna mellan hindrena och så. Sen höjde hon upp till 1.05cm och då kom vi in helt fel jag bestämde mig inte riktigt närjag skulle hoppa av elöler nått så hon stannade och jag flög över halsen och slog ryggen i bommarna och sen satt jag mig upp snabbt siom bara den och skrek "Jag mår bra!!" bara för att min mamma och Lotta inte skulle oroa sig då jag inte skadat mig. Så jag hoppade upp igen och kom en gång till då hoppade Pumben av mega stort så då vart de dåligt också så kom en gång till då kom jag super bra! Sen bytte vi varv ocgh de gick jätte bra det med, sen avslutade jag med samma sak som jag gjorde i början att få ner henne i en mjuk följsam form och det gick jätte bra.  
Sen så var jag klar.
 
Så nu har jag alltså ramlat av 3 gånger på bara någon månad. Fast den här gången var de totalt mitt fel inte Pumbas!
 
Vart ingen film då mamma var så nervös haha.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback