År 2012.

År 2012 köpte jag min Mountain Dew vi besiktade henne 11juni 2012, hon gick igenom och vi köpte henne och tog hem henne. När hon kom till stallet var hon lite stirrig men lugn. Första dan gick vi runt på stallplan gick ner till ängen och runt hagarna och så, så hon fick ta sig en titt runt stället. Sen nån vecka senare var det en tävling hemma på ÄRK kände att jag ville vara med för hade gått så bra på träningarna. Så anmälde mig till 90-1m och 90 gick hur bra som helst kände exakt vart jag hade henne. Vart felfri och fick rosett, sen 1m taggade vi om kändes sådär på framhoppningen det var så himla kladdigt så kunde inte hoppa super mycket. Sen inne på banan var hon jätte pigg. Vi skulle hoppa vår första lokala och kombination jag var super nervös. Vi fick tyvärr 4fel men det gick så himla bra, känslan som jag hade då var underbar! 
Film från den tävlingen: 
Sen tränade vi på där emellan och anmälde oss sen till Tierp tävlingen 90-1m och hon var så jävla klockren min Pumba hon sprang på som bara den lyssnade som en ängel och hoppade som en Gud, felfri i båda klasserna och vi hoppade vår första omhoppning och kom på tredjeplacering, så jävla stolt bästa tävlingen jag gjort någonsin. Att rida ärovarv på MIN bara MIN häst var så underbart, inte ridskolans inte någon annans MIN häst. Älskade Mountain Dew!
Film från det:
Sen gick de bra ett tag till och anmälde mig till högbo, men planerna vart inte som de var planerat. Hon vart super brunstig och gick ej att kontrollera humörsvängningar så de bara sjöng om det!! Så vi strök oss.
Sen var det KM och det var meningen att jag skulle hoppa 90-1m på Pumba och 80-90 på Silver. Men det gick inte heller som planerat, de gick jätte bra i början på banan sen näst sista hindret så vart de helt helt helt fel! Totalt mitt fel, så jag flög av och svimmade och fick åka till Akuten och sov över där då jag fick en liten hjärnskakning.
Film på avramlingen:
Sen fick jag hoppa upp på hästen igen och de gick bra i några veckor och sen en vacker dag skulle jag rida ut i skogen Pumba var brunstig igen men de var inte rätt att rida ut då men vi gjorde det ändå och hon stegrade och skenade så jag flög av som en vante, fast gjorde mig inte illa så hoppade upp igen och skrittade hem. Men nu vart jag mer och mer rädd. Sen hade jag privat träning för Lotta B och det gick bra tills jag skulle hoppa lite
högre och vart skraj (pga all avramling) så bestämde mig aldrig var/när jag skulle hoppa av så hon stannade och jag ramlade av igen, men jag gjorde inte illa mig så hoppade upp och hoppa igen och de gick bra. 
Efter det har de gått lite mer ner men ingen mer avramling men nu börjar de gå upp igen och känns bra i hoppningen och uteritt. Längtar till TUSEN till tävlingssäsongen!!! 
 
Första tävlingen blir på hemma banan v.17, 90-1m.
 
Bilder på Mountain Dew:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback